Всім доброго дня!
Девід
Керр говорив: «У школах вчителі стануть менеджерами навчання, а учні - їхніми клієнтами». Він був правий.
Цей час настав! Проте світ, де живуть наші діти, змінюються в чотири рази
швидше, ніж наші школи.
Слід змінюватися
і нам, вчителям – змінювати стилі викладання, шукати нові методи та способи
навчання.
Дивовижно, але в
школі ми не вчимо найважливішого в житті предмету- як творити ідеї, а отже,
формувати власне майбутнє.
Сьогодні світ,
як ніколи, потребує соціальної дієти – нових революційних ідей. Для цього треба
змінити спосіб мислення, навчання, праці і життя.
На
відміну від науки вчорашнього дня, яка побудована на основі організації знань,
розвиток навчання сьогодні повинен грунтуватися на організації формування
мислення. Цієї науки не викладають у більшості шкіл, хоча вона є ключем до
нашого майбутнього.
Великий прорив у
житті залежить від цілковито нових ідей . Вони приходять не тоді, коли
змирюємося з реальним становищем, а тоді -
коли кидаємо йому виклик . Ми повинні навчити дітей мислити - це має стати пріоритетним завданням
школи. В іншому випадку скажу словами
Ніла Постмана : «Діти можуть розпочати навчання як знаки запитання, і закінчити
його - як крапки».
Школа, яка сьогодні виступає підвалиною
розвитку та прогресу суспільства, повинна дати дитині не тільки грунтовні
знання з базових дисциплін, а й забезпечити індивідуальний розвиток
їїособистості, підготувати до життя в умовах ринкового середовища та сформувати
обізнаного й упевненого в собі споживача.
Щоб максимально
наблизитися до потреб часу впродовж кількох років на базі нащої школи читаються
курси «Основи споживчих знань», «Ділова активність», які сприяють розвитку
фінансових компетентностей учнів, підвищенню рівня їх споживчої компетентності, формуванню вміння самостійно
набувати , застосовувати та використовувати споживчі знання в конкретних
ситуаціях, самостійно і нестандартно мислити, приймати раціональні рішення.
Викладаючи дані
курси я допомагаю учням сформувати кілька життєвих компетенцій, зокрема: проінформованість, правову та споживчу
грамотність, раціональність, активність, комунікативністьчерез низку
економічних вправ, моделювання різних ситуацій, виконання практичних робіт та
організацію навчальних екскурсій.
Я з учнями
працюю заради продукування нових ідей. Ось приклад деяких дієслів, що
стимулюють учнів до продукування ідей на заняттях: замінити, скомбінувати,
пристосувати, модифікувати, збільшити, використати по – іншому.Для учнів досить
важливим є показати процес творення ідей на практиці, наприклад: подвоїти щось
– як лондонські дворівневі автобуси, збільшити гамбургер, як Мак – Дональд і
винайшов бік – мак, як компанія «SONY»поєднавши
навушники й радіотранзистор, створила плеєр тощо. Головне під час процесу
навчання памятати, що весела, невимушена атмосфера часто зумовлює високий
рівень креативності . Адже добре розвинутий розум, пристрасть до навчання,
вміння застосовувати знання на практиці
- ключ до майбутнього.
Я розумію, що
наше завдання – зробити школу найліпшою. Тобто,
це школа без поразок, яку б діти закінчували , усвідомлюючи таланти і здібності, свій інтелектуальний рівень, що
допоможе їм стати тим, ким вони тільки запрагнуть.
Я працюю на те,
щоб учні виходячи після занять зі школи задавалися питанням : «Що ти зробив сьогодні,
чого ще не було у світі?»
І в цьому учням має допомогти
активна діяльність «Шкільного клубу підприємництва»
Сподіваюся, що моїм учням сподобалася ідея
створення «Шкільного клубу підприємництва», що і допоможе формувати нове
покоління свідомої молоді в Україні...
Бажаю
успіхів і натхнення в роботі та навчанні всім, хто розмірковував разом зі мною.
А тепер ідіть до
дітей і змінюйте світ!
Координатор
«Шкільного клубу
підприємництва»
Підгородецької ЗОШ І- ІІІ ступенів : Н. Лавришин
Немає коментарів:
Дописати коментар