Звіти


__________________________________________________________________

Під час Різдвяних канікул члени клубу, під керівництвом педагога організатора Варгас Галини Михайлівни, приймали активну участь у Різдвяній коляді з метою відродження традицій українського народу. За отримані кошти куплено фотоапарат для школи.

Вчитель географії Лавришин Н.П. та психолог школи Дриль - Адамовська Н.Б. учасники навчального семінару з організації Шкільної академії підприємництва у м. Луцьку ( з 18- 21 жовтня 2012р.)

http://lider-lviv.blogspot.com/

Тренінг "Крок до успіху"

Практичний психолог
Підгородецької ЗОШ І-ІІІ ст. Дриль-Адамовська Н.Б.


Тренінг «Крок до успіху»
Категорія учасників: учні 9 класу
Мета: формування загальної готовності до професійної самовизначення учнів
Обладнання: речення до вправи-привітання, плакат «Монітор і клавіатура», аркуші, маркери.

Хід тренінгу
1.Вправа-привітання (10 хвилин)
Мета: виявлення індивідуальних уподобань кожної дитини, створення невимушеної доброзичливої атмосфери
Кожен учасник тренінгу продовжує речення: «Я __ (ім’я), я хочу стати ____ (назва професії), тому що ______ (причина)»
Обговорення:
· Що ви відчували, коли представлялися?
· Чи легко було продовжувати речення? Чому?
2.Вправа «Правила» (2 хвилини)
Психолог пропонує правила, яких потрібно дотримуватися для ефективної роботи.
3.Повідомлення теми та мети тренінгу (5 хвилин)
У житті перед кожною молодою людиною постає питання: ким стати і куди піти для цього навчатися?Ще не подорослівшавши і не ставши самостійним, не маючи достатнього життєвого досвіду та досвіду прийняття рішення, ви повинні визначитися з цим важливим питанням.
Мине кілька років, і кожен з вас повинен буде вибрати свій шлях у величезному дорослому світі. Це означає, насамперед , вибір професії.
«Ким ти будеш?» Ще малими на це запитання ви швидко знаходили відповідь: льотчиком, артистом, космонавтом, учителем, лікарем, моряком… Зараз же, коли настає вже – надцять років, ви відчуваєте як важко відповісти на таке, здавалося б просте запитання однозначно.
І справді, дуже нелегко розібратися у такому великому розмаїтті професій. Причому, ця проблема дедалі ускладнюється.
У 1926 році нараховувалося близько 10 тис. професій, у 1991 – понад 50 тис., а нині – більше 100 тис. Отже, з цієї великої кількості людських справ треба обрати одну. І тут важливо не помилитися – віддати перевагу тій професії, яка найбільше відповідає здібностям, покликанню, знанням, потенціалу.
Сьогоднішній тренінг допоможе вам зорієнтуватися, кожен зробить для себе певні висновки. Зробите крок до успіху в дорослому житті.
4.Вправа «Мої очікування» (5 хвилин)
Мета: виявити очікування учнів від тренінгу і рівень зацікавленості проблемою
Учням роздають невеличкі аркуші паперу, на яких вони записують свої очікування від тренінгу. Їх прикріплюють на плакат.
5.Притча (5 хвилин)
Я хочу зачитати вам притчу.
«Якось один народ вів нелегку боротьбу проти загарбників. І коли всім стало зрозуміло, що вони програють битву, вояки перестали вірити своєму воєводі, розпочався хаос. Тоді люди обернулися до господа і попросили: «О ,боже, допоможи нам, покажи, де та люди, яка поверне військо і надихне його на перемогу над ворогом». Господь змилувався й показав дім, де жила така людина. Це був дім шевця. Люди здивувалися: «Це ж дім шевця?». «Ні, - сказав бог. Там живе справжній генерал». Вояки з недовірою, але все ж пішли до нього. Швець не так вправно володів мечем, зате він уміло направляв, підтримував військо, показував можливі варіанти тактики. Вояки без роздумів кидалися у бій, тому що бачили омріяну перемогу.
Отже, людина, яка могла бути генералом, шила не дуже гарне взуття, а бездарний генерал вів військо до поразки».
Обговорення:
· У чому ж суть притчі?
Висновок: правильний вибір професії.
· Що означає правильний вибір професії?
Висновок:займатися тим, що тебе цікавить, приносить радість, - одна із найважливіших умов відчуття життєвої повноцінності.
6.Мозковий штурм (10 хвилин)
Мета: з’ясувати думку учнів про фактори впливу на вибір професії.
Учнів об’єднують у 4 групи методом фруктового салату (апельсин, лимон, банан, ківі) та дається завдання: «Хто і що впливає на вибір професії?»
Представники від груп представляють напрацювання.
7.Інформаційне повідомлення «Восьмикутник основних факторів вибору професії» (5 хвилини)
Мета: ознайомити учнів з основними факторами вибору професії
Психологи виділити найголовніші фактори професійного вибору. Таких факторів вісім, і їх можна зобразити у вигляді так званого «восьмикутника»:
· Схильності;
· Поінформованість;
· Думка батьків;
· Думка друзів;
· Рівень домагань;
· Здібності;
· Потреба ринку;
· Особистісна професійна перспектива.
Зараз на прикладі розглянемо, як за допомогою цього восьмикутника можна аналізувати ситуації самовизначення.
Ситуація: Дев’ятикласник Володимир В. збирається стати юристом. Його дідусь почесний юрист на пенсії, наміри онука схвалює. Сам Вова захоплюється спортом. Відвідує футбольну секцію, збирається піти в групу східного єдиноборства, вдома інколи паяє метали, розбирає радіотехніку. У школі він вчиться загалом на шістки, п’ятірки, але виправдовує себе в тім, що у випускному класі йому наймуть репетитора, він стане відмінником і після школи спокійно вступить на юридичний факультет. На запитання, чим його приваблює професія юриста, відповідає, що це «дуже фінансово вигідний і поважний фах». Вова інколи любить розповісти приятелям про юридичні подвиги свого дідуся-юриста, та товариші слухають його якось мовчки…
Психолог. Отже, давайте подивимося за «восьмикутником», наскільки правильно Володя будує свою професійну перспективу.
· Інформованість про професію – є від дідуся;
· Схильності – немає, займається спортом, зварюванням;
· Рівень домагань – високий;
· Здібності – відсутні, погано навчається;
· Думка батьків – є;
· Думка друзів – відсутня;
· Потреби ринку праці – відповідають учні;
· Особистісна професійна перспектива - відповідають учні;
Отже, наразі Володя будує свою професійну стратегію не зовсім чітко та правильно. Він не докладає жодних зусиль для опанування професії, але це не значить, що він ніколи не зможе стати юристом. Хлопець має зрозуміти, що майбутнє потрібно починати будувати зараз. Не слід сподіватися на репетитора, краще братися за науку вже тепер. Потім може бути пізно.
8.Впрва «Ситуація» (8 хвилин)
Учнів об’єднують у 3 групи та дають завдання розглянути ситуації та визначити за «восьмикутником», наскільки правильно Лариса будує свою професійну перспективу.
Лариса, учениця 9 класу мріє стати лікарем-терапевтом. Вчиться вона на 11-12 балів. Улюблені предмети – література та історія. У дома любить шити та читати літературу іноземною мовою. Лариса вважає, що професія лікаря - дуже цікава та шляхетна. Лариса – тиха та спокійна дівчина, витончена та вишукана. У класі її поважають, але до планів стати лікарем ставляться якось без ентузіазму. Її батьки – інженери не схвалюють намірів дівчини, вважаючи, що їй краще вступити до технічного вузу. Сама Лариса сподівається після 11 класу одразу вступити до медичного університету, а якщо не вдасться – працюватиме санітаркою і вступатиме знову, вже маючи стаж роботи і навіть невеликий досвід.
Обговорення
8.Вправа «Самоаналіз» (5 хвилин)
Мета: формувати в учнів здатність самостійно оцінювати власні ситуації самовизначення.
Психолог: Запишіть на своєму аркуші професію, яку ви бажаєте отримати, а хто ще не визначився – ту, яка найбільше подобається. Спробуйте самостійно проаналізувати свою ситуацію і зобразити восьмикутник.
Обговорення:
· Чи вдалося зобразити восьмикутник?
· Чи корисною була така вправа? Чому?
9. Вправа «Кроки до вибору професії» (10 хвилин)
Мета: створення власного алгоритму вибору професії
Учнів об’єднують у 4 групи за кольорами (червоний, зелений, жовтий, синій) та дається завдання побудувати кроки до вибору професії.
Кожна група представляє свої напрацювання.
10.Вправа «Реалізовані очікування» (5 хвилин)
Учні повідомляють чи реалізувалися їх очікування щодо тренінгу
11. Притча «Все в твоїх руках» (2 хвилини)
Колись давно у древньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин (знатний вельможа). Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про свій розум… Так минали роки за роками… Аж ось пройшов по всій країні поголос, що неподалік від кордону з’явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною у світі!? Але виду про своє обурення не подав, а запросив мудреця до себе у палац. Сам же задумав обдурити ченця: «Я візьму в руки метелика, сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках – живе чи мертве. І якщо чернець скаже, що живе – я роздушу його, а якщо мертве – я випущу його…» І ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралося багато людей, всім хотілося послухати словесний поєдинок найрозумніших людей у світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали, і до зали ввійшов невеличкий худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин сказав: «Скажи–но мені, що я тримаю в руках – живе чи мертве?» Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: « Усе в твоїх руках!» Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.
Отже, лише від вас залежить, чи зробите правильний вибір професії.